Zoomlessen

Hoe lang duurt een les?

De Zoomles duurt 45 minuten, met een kwartier inloop en na afloop een kwartier uitloop. Na 20 minuten is er een korte pauze van enkele minuten.

Hoe krijg ik toegang tot de les?

Je ontvangt een mail met een link naar de wekelijkse Zoomlessen. Door op de link te klikken, kom je in de les. De link kun je voor alle zes de lessen gebruiken – bewaar deze dus goed!

Ik mis één van de lessen, kan ik deze ook later terugkijken?

Om privacyredenen worden de Zoomlessen niet opgenomen. Je kunt deze daarom niet terugkijken. We hanteren de regel dat je één les kunt missen. Afmelden voor een les doe je rechtstreeks aan je docent; je vindt het e-mailadres van je docent in de mail waarin we ook de Zoomlink verstuurd hebben.

Ik ben een les verhinderd, kan ik voor één keer bij een andere groep aansluiten?

Vanwege de vertrouwelijkheid binnen de groepen, kiezen we ervoor om de samenstelling steeds hetzelfde te houden. Het is dus niet mogelijk om een les van een andere groep dan je eigen groep bij te wonen.

 

Over Zing je sterk

Wat houdt Zing je sterk in?

Het onlineprogramma Zing je sterk helpt long covid-patiënten en andere mensen met langdurige klachten bij hun herstel door middel van adem- en zangoefeningen. Het online programma duurt 6 weken en bestaat uit een wekelijkse online groepssessie, gevolgd door vier oefendagen waarin adem- en zangoefeningen zelfstandig worden uitgevoerd met behulp van videomateriaal, een online afsluiting. Lees meer over Zing je sterk op deze pagina.

Wie organiseert Zing je sterk?

Zing je sterk is in 2021, tijdens de coronapandemie, ontwikkeld door vocaal ensemble Wishful Singing, in samenwerking met een longfysiotherapeut en longartsen uit diverse ziekenhuizen. Lees meer over Wishful Singing.

Deelname aan Zing je sterk

Moet ik betalen voor deelname?

Ja, deelname kost € 95. Kun je deze bijdrage niet missen, maar denk je dat je wel veel baat zou hebben bij Zing je sterk? Stuur dan een mail naar zingjesterk@wishfulsinging.nl.

Voor wie is Zing je sterk bedoeld?

Zing je sterk is bedoeld voor mensen met long covid of andere langdurige, vergelijkbare klachten. In 2023 is daarnaast Zing je sterk gestart voor patiënten met kanker, in samenwerking met Meander Medisch Centrum.

Ik heb geen long covid, maar wel vergelijkbare gezondheidsklachten. Kan ik toch meedoen?

Ja, Zing je sterk is inmiddels ook toegankelijk voor mensen met andere langdurige gezondheidsklachten.

Account

Hoe krijg ik toegang tot mijn oefenaccount?

Bij je aanmelding voor de cursus heb je een wachtwoord aangemaakt voor je account en per e-mail een bevestiging van je aanmelding ontvangen. Mocht je deze niet in je inbox kunnen vinden, kijk dan eerst even of die wellicht in je spam is beland. Zie je hem daar ook niet? Stuur dan een mail naar zingjesterk@wishfulsinging.nl. Let op: je vindt de cursus Zing je sterk pas in je account zodra de cursus van start gaat.

Hoe moet ik inloggen in mijn account?

Ga naar zingjesterk.nl/account en log in met de inloggegevens die je per mail hebt ontvangen. Onder het kopje ‘Lidmaatschappen’ vind je, zodra de cursus van start is gegaan, de Zing je sterk-cursus.

Waar in mijn account vind ik het Zing je sterk-programma?

Zodra de cursus van start is gegaan, vind je het Zing je sterk-programma in je account. Klik op ‘Lidmaatschappen’. De cursus staat hier, samen met eventuele andere cursussen van Wishful Singing waarvoor je bent ingeschreven. Klik onder ‘Zing je sterk’ op de knop ‘Bekijk’. Je komt dan terecht in de cursusomgeving.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Ga naar deze pagina en klik daar op de link ‘wachtwoord vergeten’. Vul daar je mailadres in en druk op ‘verzenden’. Je krijgt dan per mail instructies om een nieuw wachtwoord aan te maken.

 

Technisch

Ik heb nog geen Zoom, hoe kan ik dit installeren?

Je kunt een Zoom-account aanmaken via deze link.
Zodra je een account hebt, kun je via de volgende link Zoom installeren op je computer:

Download Zoom
Als je vanaf een tablet meedoet, kun je Zoom downloaden via de App Store of Play Store. Vervolgens log je in met het account dat je hiervoor hebt aangemaakt.

Het geluid werkt niet goed, wat kan ik doen?

Controleer of het geluid van je laptop of tablet aan staat en of het volume niet op 0 staat. Als dit beiden het geval is en je hoort nog steeds niets, ga dan in Zoom naar de instellingen. Dit kan op twee manieren:

  • Via het tandwiel-icoon in het hoofdmenu en vervolgens in het linkermenu op ‘audio’ klikken
  • In de meeting in de balk onderaan op het pijltje omhoog naast de mute-knop (het microfoon-icoon) klikken, en vervolgens in het uitklapmenu op ‘audio settings’

Controleer in het instellingenmenu of bij ‘speaker’ ‘same as system’ staat geselecteerd. Zo nee, pas dit aan. Klik vervolgens op de knop ‘Test speaker’. Als het goed is hoor je nu een melodietje afspelen.

U gebruikt een verouderde browser van Internet Explorer die niet meer wordt ondersteund. Voor optimale prestaties raden wij u aan om een nieuwere browser te downloaden. Hiervoor verwijzen wij u door naar:

browsehappy.com sluiten